Din nazdravaniile și drăgălașeniile Kirei. Viața cu un schnauzer pitic.

Episodul 14. Cum introduci un câine în familia ta

Înainte de a începe această povestire vreau să vă spun că tot ce găsiți pe această pagină sunt experiențe personale, trăite adliteram de noi. Nu suntem crescători și nici medici veterinari. Nu spunem să faceți ca noi, ci doar ne străduim să aducem puțină informație în plus, o informație pe care ne-am fi dorit și noi să o găsim la îndemână atunci când am avut nevoie. Orice recomandare pe care o facem are legătură directă cu pățaniile noastre.
Observ de foarte multe ori în jurul meu că din foarte mult drag oamenii își achiziționează un câine, dar fără a cunoaște prea bine exact ce presupune acest aspect. Se trezesc apoi că toată viața lor este dată peste cap și prima soluție pe care o găsesc la îndemână este să abandoneze câinele sau în cel mai fericit caz să îl paseze altuia.
Vă povesteam într-un episod anterior că mi-am dorit câine de pe la vârsta de cinci ani, doar că, ai mei fiind oricum prea împovărați de vremurile de atunci au fost reticenți și chiar potrivnici acestei idei. Și știți ce? Au fost admirabili pentru că au rămas consecvenți în hotărârea lor și nu au cedat presiunii mele.
La 28 de ani am simțit că sunt suficient de matură încât să cresc un câine. Ca atare m-am apucat să rumeg informațiile în privința raselor de câini, despre care auzisem mai multe sau mai puține. Atunci am constatat că rațiunea a fost trează și creierul meu a început să pună întrebări: de ce îți dorești câine?, ce fel de câine ți s-ar potrivi nevoilor și personalității tale?, ce presupune hrănirea corectă a unui câine?, îmi permit luxul de a avea un câine?, care sunt activitățile la care ar trebui să renunț dacă doresc un câine?, de cât de multă mișcare are nevoie câinele meu și cât timp pot oferi eu pentru asta? Ce presupune educarea unui câine și ce costuri implică? cum se îngrijește un câine(tuns, aranjat, frezat), cum se vor schimba relațiile cu prietenii și cunoscuții mei dacă voi avea un câine?
Când am tras linie nu-mi venea să cred câte întrebări și posibile probleme s-au adunat. Nu știu dacă toți își pun asemenea întrebări, dar eu mi-am pus și bine am făcut, pentru că apoi am început căutările și răspunsurile la toate acele întrebări. Și DA, toate au rezolvări mai mult sau mai puțin facile.
Vreau doar să creionez faptul că un câine îți schimbă viața cu totul. Aduce multe griji, aș îndrăzni să spun că la fel de multe cum aduce un copil. Dar un câine aduce și multe bucurii.
Alegerea rasei sau câinelui care să corespundă necesităților familiei este primordială. Apoi încep căutările și informațiile despre ce înseamnă acea rasă: de unde faci achiziția, cât costă, cum să te asiguri că este sănătos și cum să îi asiguri sănătatea pe termen lung, cum trebuie hrănit corect etc. Toate aceste informații vă pot lua și luni de zile, dacă doriți să fiți siguri că ați făcut alegerea corectă.
Dacă la Puff(bichonul bolognese) am fost destul de timidă și confuză, la Kira deja cu experiența creșterii timp de 10 ani a unui câine care a fost toată viața sensibil, lucrurile au stat altfel, însă nu mai ușor, doar altfel. Ce a fost diferit? Păi în primul rând știam ce caut, cum să caut, ce întrebări să adresez, cum să îi ofer tot ce e mai bun în opinia mea, evident.
Dacă aveți întrebări privitoare la experiențele noastre, sau dacă vreți să ne împărtășiți experiențele voastre vă aștept comentariile.

Lasă un comentariu